Úkoly 6. 4. - 10. 4.
Milí páťáci,
čas nám neskutečně letí a já vám posílám další várku úkolů. Tentokrát jich nebude tolik, protože ve čtvrtek byste správně měli mít velikonoční prázdniny a v pátek je Státní svátek – Velký pátek. I ve škole bychom se formou projektu věnovali Velikonocům, proto i všechny úkoly jim budou věnovány a nepřiřazuji je tentokrát k jednotlivým předmětům. Doufám, že pro vás budou zajímavé, že se při jejich plnění něco nového dovíte, zopakujete si to, co už znáte, a snad se při nich i pobavíte.
Velikonoce letos budou zcela jiné, než na jaké jste byli doposud zvyklí, ale doufám, že i tak si je užijete a hezky je oslavíte. :-) Krásné Velikonoce!
Úkoly:
1. ústně si zopakuj pádové otázky a do sešitu „Procvičování“ si vytvoř tabulku a správně vyskloňuj slovo VELIKONOCE – pokud to pro tebe bude příliš těžké, určitě ti pomůže internet
2. na stránkách https://www.skolavpyzamu.cz/ v článku „Úkoly“ si stáhni soubor s názvem „Velikonoce“ a vypracuj veškeré úkoly, potom soubor ulož s názvem Velikonoce_své křestní jméno (v mém případě by to bylo Velikonoce_Martina) a vlož jako řešení
3. Kolumbovo vejce – v jednom z minulých týdnu jsem ti posílala „tangram“ s názvem Kolumbovo vejce, měl/a sis ho rozstřihat a uložit do obálky. Teď si ho připrav a slož z něj libovolný obrázek, který se bude týkat Velikonoc nebo jara, obrázek vyfotografuj a fotografii vlož jako řešení k Úkolu Kolumbovo vejce.
4. do slovníčku si napiš slovní zásobu, která se týká Velikonoc, nadpis bude Easter – Velikonoce, potom zapisuj dle následujícího videa, český význam určitě zvládneš odvodit podle obrázku, slova opakuj a nauč se je
https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4
5. podívej se na následující video, které se týká způsobu slavení velikonočních svátků ve světě, je zajímavé, všímej si obsahu textů (to co se píše) nikoli gramatice – jsou tam chybičky (např. Velikonoce – píšeme velké V, ale velikonoční zajíček bude malé v, tyto vajíčka – správně tato vajíčka, … )
https://www.youtube.com/watch?v=dgUdMyWFCSQ
Super velikonoční odkazy: